Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789089536174 |
Rijk geïllustreerd werk waarin de geschiedenis van de Nederlandse documentaire en zijn makers in al zijn facetten voor het voetlicht wordt gebracht. De Nederlandse documentaire geniet al geruime tijd wereldfaam. Dankzij de draagbare camera en de lichtgevoelige film konden documentairemakers zich vanaf de jaren zestig letterlijk vrijer bewegen om de ontwikkelingen in de maatschappij vast te leggen. Of dit nu in het 'magies sentrum' Amsterdam was of in het door een burgeroorlog geteisterde Afrikaanse land Biafra. Gaandeweg was niet meer de bioscoop, maar de televisie het platform voor financiering en vertoning van documentaires. Eind jaren tachtig stond de Nederlandse documentaire niet erg in aanzien. De start van het succesvolle filmfestival IDFA in 1988 en de oprichting van het Stimuleringsfonds boden de mogelijkheid om de rijke traditie nieuw leven in te blazen. Bert Hogenkamp is als mediahistoricus verbonden aan het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid; hij is tevens bijzonder hoogleraar aan de Vrije Universiteit.