Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789085066354 |
De reeks Bedrijfsleven in Nederland in de Twintigste Eeuw (BINT) beschrijft de geschiedenis van het Nederlandse bedrijfsleven in zeven thema`s: ondernemers; arbeidsverhoudingen; bedrijfscultuur; fusies en overnames; internationalisering; financiering; bedrijf en overheid. BINT is een groots opgezet project van een aantal samenwerkende universitaire instituten.Dit eerste deel van de BINT-reeks is een overzicht van de ondernemers-populatie in Nederland in de twintigste eeuw. Aan de hand van biografische portretten van ondernemers en casestudies over bedrijven wordt een totaalbeeld gepresenteerd.De ondernemerswereld is het gesprek van de dag. Niet altijd in gunstige zin: boekhoudschandalen en buitensporige inkomsten hebben het imago van de managers beschadigd. Toch gaat het in zulke gevallen maar om een klein deel van de ondernemers in Nederland. De meerderheid bestaat uit de hardwerkende zelfstandigen, waarbij het aantal vrouwen en migranten snel groeit. Aan deze onderbelichte groep wordt in dit boek met recht ruim aandacht besteed. Daarnaast toetsen de auteurs de hypothese dat het ondernemersklimaat in Nederland steeds Amerikaanser wordt.