Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789059317451 |
Mondige mediaconsumenten hebben steeds meer mogelijkheden (vooral online via sociale media) om tekst en uitleg te vragen aan journalisten. Waarom heeft de redactie of de individuele journalist deze keuze gemaakt? Welke ethische regels zijn er in de journalistiek? Houdt iedereen zich daaraan? Bestaat er één journalistieke ethiek voor alle redacties of bepaalt elke redactie zelf de spelregels? Kun je met journalisten afspraken maken? Waarover wel en waarover niet? Moeten journalisten altijd zeggen wie ze zijn en wat ze doen? Verandert het internet de manier waarop de media de privacy van mensen beschermen? Je kunt toch alles in een handomdraai te weten komen? Mogen journalisten publiceren wat ze willen? Waar kun je terecht met klachten? En waar liggen voor alle burgers de grenzen van de vrijheid van meningsuiting? Over deze en andere vragen gaat dit boekje, geschreven door media-ethicus Huub Evers voor alle nieuwsconsumenten die meer willen weten over de spelregels van de journalistiek.